Stress võib olla kurnav ja tekitada tunde, et väljapääs puudub.
Tegelikult on olemas väga lihtsaid mooduseid enesetunde parandamiseks.

Hinga rahulikult ja loe järgmisi nõuandeid, mis aitavad stressiga võidelda, kirjutab Woman’s Day.

1. Tee kolm sügavat hingetõmmet – 5 sekundit sisse, 5 sekundit välja –, et südametöö ja stressihormoonide tegevus muutuks aeglasemaks.

2. Jäljenda kassi: siruta ja siis raputa ennast.

3. Laula oma lemmiklaulu. Hingad sügavamalt ja tõusnud hapnikutase teeb kehale head.

4. Lase pea ettepoole rippu nagu see oleks raske pall, siis liiguta pead aeglaselt küljele, tagasi ette, teisele küljele ja jälle ette. Korda seda.

5. Istu sirgelt. Kui õlad on taga, avad oma rinna ja hingad vabamalt.

6. Hoia armastatud inimese kätt. Teise inimese puudutamine on rahustav.

7. Näri nätsu. Närimine lõdvestab lõualuud, kuhu tihti stress koguneb.

8. Tee mõttepaus – keskendu armastatud inimese fotole, eesmärgile või lemmikkohale.

9. Töö juures kõnni kollegi laua juurde, et juttu ajada või mine võta omale joogiks vett. Sunni end liikuma. See leevendab füüsilist pinget.

10. Kasuta käteniisutajat. Selle lõhn ja tunne nahal on imeliselt tähelepanu tõmbavad.

11. Ütle palve – see on üks stressi kõige tugevamaid vastumürke. Kõrgema jõuga ühenduse otsimine aitab tugevust saada ja mõtteid puhastada.

12. Kasuta haigutades kogu oma keha. Sügav väljahingamine on lõõgastav ja ringutus lõdvestab lihaseid.

13. Lama selili, hoia põlvi kõverdatult ja jalgu maas. See avab su keha esiosa ja vaigistab mõtte.

14. Lase päikesel end laadida. Keera nägu päikese poole, sule silmad ja kogu endasse paar minutit looduslikku soojust.

15. Istudes pinguta oma keha pealaest jalatallani. Loe kümneni ja siis lõdvesta. Korda.

16. Katseta karjumise teraapiat: kisenda oma autos või põllu peal. Tunned ennast pärast paremini.

17. Koori apelsini. Hinga sisse selle aroomi. Seejärel söö apelsini tükid ükshaaval ära, et saada kiire värskendus.

18. Hinga nina kaudu aeglaselt (suu kinni). Kujuta ette, kuidas õhk liigub läbi su keha. Tee seda 5-15 minutit.

19. Kui su süda peksab, anna sellele musikaalne rütm. Mõte seisneb selles, et mitte selle sümptomi vastu võidelda, vaid sellega sujuvalt kaasa minna.

20. Aseta käed õlgadele, küünarnukid hoia keha lähedal. Hinga sisse ja tõsta küünarnukid nii kõrgele kui suudad, sirutades samal ajal pea taha. Välja hingates too küünarnukid algpositsiooni. Tee seda mitu korda.

21. Tegele potililledega. Eemalda närbunud lehed, kasta ja ütle taimele mõned julgustavad sõnad.

22. Pese hambaid. Rahustav harjamisrütm mõjub värskendavalt.

23. Proovi lihtsat mediteerimist: mõtle oma lemmikfraasi peale. Korda seda. Lase mõtetel mööda minna, kui need üritavad sind segada ja jätka kordamist.

24. Sule silmad ja kujutle oma stressitekitavat olukorda nagu filmis. Peata tegevus. Kisu kujutlus ekraanilt. Hoia seda käes nagu see oleks pilt. Kujutle ette, et see kahaneb kuni on postmargi suurune. Pane see ümbrikule ning saada postiga minema.

25. Helista sõbrale, kes kuulab sind hukka mõistmata. See aitab sul end tühjendada ja sõbra rahulikum olek jääb sulle külge.

(Toimetas Kerti Kulper)

 

Kommenteeri